??? Itik ???



Assalamualaikum dan selamat sejahtera,
hari ini aku dapat soalan daripada rakan sekerja aku
soalan tentang ITIK!
dia tanya "Ada berapa ekor itik?"
hehehe, sebenarnya ada sedikit ayat atau penerangan
sebelum dia hendak tanya pada aku "Ada berapa ekor ITIK?"

soalannya:

Saya ada 2ekor itik,
Seekor itik berada di depan,
Saya ada 2ekor itik!,
Seekor lagi berada di belakang!,
Ada seekor lagi di tengah-tengah,
Ada berapa ekor itik semuanya?

wakakakaka, memang agak kelakar bila aku fikirkan balik
hehehe, sebelum aku bagi jawapan,
korang fikirkan la jawapannya dulu, ^_^
aku nak kongsi dulu jawapan-jawapan yang kita orang fikirkan tadi

jawapan yang belum pasti:
mamat A : "aku rasa ada 5ekor itik!, sebab soalan tu kata ada 2ekor, selepas tu ada seekor di depan,
seekor di belakang dan seekor di tengah-tengah, jadi jawapannya 5ekor!

jawapan pada mula-mulanya aku terfikir, tapi aku tak pasti : ("aku rasa mungkin ada 7ekor, sebab ada 2ekor, seekor di depan, selepas tu ada 2ekor lagi, seekor di belakang dan seekor di tengah-tengah!")

tapi aku jawab kat mamat yang bagi soalan tu : " aku rasa jawapannya ada 3ekor je, sebab soalan tu bagi tahu ada 2ekor itik, seekor di depan dan seekor di belakang serta soalan tu menambah seekor lagi di tengah-tengah, jadi jawapannya 3ekor

hah!!! jawapan yang sebenarnya memang 3ekor pun, sebabnya sama yang aku cakap kat atas tadi
heheheheeheh

*tapi jawapan mamat sorang ni lagi best
"AKU RASA JAWAPANNYA TAK ADA! SEBAB ITIK TAK ADA EKOR!"
wakakakakakakakaka
jawapan ni aku memang nak bagi pecah perut la
hahahahaha

0 Response to ??? Itik ???

Post a Comment